Saturday, March 26, 2011

skill memikat

Dalam dunia ni semua benda perlukan skill tanpa mengira golongan pakwe atau pun makwe mahupun golongan separuh makwe dan separuh pakwe.. Bukan saja memikat makwe,memikat burung pun perlukan skill alunan suara yang padu dan syahdu..  Kalau takde skill tersebut,gua rase baik lu kawan saja dengan batu mahupun tunggul..


Bagi golongan pakwe, Skill memikat makwe adalah bakat semula jadi yang paling sempurna.. Mana2 pakwe yang takde skill ni,gua mengesyorkan baik lu sunat buat kali kedua jela.. Mane tau ilmu memikat tu tiba2 datang pulak ye dak?.. Tahun lepas, kawan gua yang bernama mr. T,(bukan nama sebenar) bertanya kat gua.. 


mr.T : weh, gua syak sampai tua gua tak kawin gamak nye..


gua: ah sudah, ape pasal lu cakap macam tu? ce kabor kat gua sikit..


mr. T :entah la.. bile depan awek je gua dah gelabah, gua pernah nak terkentut2 sebab gelabah gile..


gua : lu jangan buat malu kaum jantan woi! asah la sikit bakat memikat lu tu..sampai bile nak diperam?


mr.T : gua dah cuba.. makwe2 kat myspace dengan fesbuk semua gua dah ayat, tapi bila jumpa gua terus terdiam..


Gua: lu kene ingat, seligat ligat osama bin laden tu berperang, die lincah jugak bab2 memikat ni.. Siap ade 4 bini.. jadikan die idola lu.


mr.T: Tapi bile face to face gua terus mati akal la...


Gua: lu jangan woi..biar kite ni single tapi skill memikat kite padu.. kita ni ada 9 akal wei,guna kan sehabis boleh akal tu...Tu kelebihan kite tau.. keh keh keh..


mr.T : takpe2,, gua akan gunakan nasihat lu sebagai sumber inspirasi gua..


gua: Bagus2, kalau tekel makwe lebih dari sorang, kenal2 kan kat gua sorang,.. kihkihkih



Itu kisah di tahun lepas, sekarang ni mr.T sudah lulus dalam ujian memikat die, Makwe die pun boleh tahan kiut jugak.. keh keh keh... 
************

Kepada golongan makwe, gua nak ingatkan yang skill memikat burung dan skill memikat kaum makwe ni adalah elemen yang berbeza..skill memikat burung ni memerlukan siulan padu  dan merdu..Manakala skill memikat makwe pulak memerlukan keberanian dan ayat2 manis sebagai umpan pertama.. Oleh itu, kalau ade golongan pakwe yang sedang memikat anda dengan skill bersiul, anda anggap jela diorang tengah memikat burung..kah kah kah!

Kepada golongan pakwe, Skill memikat menggunakan kaedah bersiul ni dah terlalu kuno.. Gua syak kaum kerabat pak pandir je yang masih berpegang dengan kaedah ni.. Sekarang dunia dah maju, urban la sikit oii.. Taktik dan teknik tu kena la diubah sikit.. 

Setelah gua lama memerhati sebilangan golongan pakwe2 yang lemah bab2 memikat ni, gua akhirnya berjaya merumuskan beberapa sebab kenapa diorang lemah, keh keh keh...

1. Tak belajar – mana ade sekolah yang ajar cara-cara mengorat?
2. Pemalu – ini mungkin sifat semula jadi..tak perlu risau semua boleh dibaiki
3.Takde adik beradik lelaki dalam keluarga – kira takde role model la..kalau tanya bapak mau kena jawab dengan tangan…
4. Malas nak pikir – ramai yang tergolong dalam golongan ni…malas nak pikir pasal perempuan. Buat sesak kepala je…tapi bila tiba masanya, hati kita akan terbuka juga untuk menerima kehadiran perempuan…Nak buat camana ni?

Nasihat gua..Jadi lah diri sendiri, jangan sampai jadi stalker dan gentleman..




Psst:: Oke lah.. gua nak bersara dari blog buat seketika...satu hari nanti kalau ada orang buat lu terjatuh sama macam lu buat gua jatuh, baru lu tau ape tu makna hidup..kadang2 ape yang kite buat,akan ade orang yang terasa.. assalamualaikum



3 comments:

atiyah said...

:)
xtau nk komen pe...

iza said...

As salam..
Nak kena ada skill ke?huhu..

NuR 'aQiLaH said...

kalo terjatuh, sila jangan cepat melatah wahai adek.

chill meyh :D