Monday, February 7, 2011

gua kasi contoh je...

Ni entri pertama yang gua kasi nasihat... Nak bace biar bace betui2...gua dah sedia kan pekej, pakej pertama, sila bace sampai habis + komen.. Pekej kedua, sila bace + komen+follow... Pakej ketiga, sila khatam bace blog gua dan blog akmalhacks ye,,, kih3 ;)


Orang cakap, hidup ibarat cekelat cadbury...Jangan tanya kenapa sebab itu orang yang cakap, bukan gua.. Bagi gua,hidup sebenar nye sesimple a.b.c...Yang buat hidup jadi k.a.l.u.t adalah kita sendiri.. Takde hutang cari hutang,takde masalah cari masalah..oke,gua terpaksa jujur,gua pun terlibat sama..


Orang asyik berkata, sehebat mane kita, ade yang hebat dari kita.. Gua nak kasi contoh, Lu tau kan pasal Real Madrid,sehebat mana pon diorang di gelar dream team,sehebat mana pun player yang diorang ade, Diorang tetap kene kitai dan menjadi santapan tengah malam bagi team Barcelona..Tu baru Barca, belum jumpe Man U lg tu...gua terasa getaran yang man u bakal fight dengan real madrid tak lame lagi..harap2 real jadi bahan santapan man u pulak ye dak?


Gua cakap, Lu boleh tipu gua,boleh tipu sesiape je.. Tapi jangan tipu diri sendiri dan parents ye.. Berkat diorang memang penting..Takde berkat diorang, tak kemana la lu.. gua dah pernah terkena dulu, benda yang gua buat tak dapat berkat dari parents, so terkantoi macam tu je...Dah lepas tu, nak taknak, gua memang bagi tau ape yang gua buat...takut kurang keberkatan, lagi banyak masalah yang timbul tak tenggelam ye dak?


Ade orang pernah bisik kat gua, "Rock beb Rock!..." Gua tercarut seketika... Gua tanya balik, " wadehel lu ni? dah sejam lu asyik cakap rock rock.." Tapi die still goncang kan kepala dia...Bila gua usha mata die betul2, baru gua tau dia overdose...Dah kawin pon nak layan benda2 yang tak elok ke bang?..Ni spesis yang patut dijauhi.. Bukan belia je yang kene benci dadah, Bapak belia pun same.. Sekarang gua dok perhati, Banyak bapak budak je yang keluar masuk jail.. Wadepak? Langsung tak tunjuk nilai   nilai suci murni kat anak2 diorang..


Ok, Gua kasi contoh, lu orang bace je... pilih yang mane satu kegemaran lu orang ye.. silakan memilih dengan senang hati;;....



-Genius si Albert Einstein, die ni hanya boleh belajar bercakap apabila umurnya 4 tahun! (steady cool la albert)
-Saintis Isaac Newton dah selalu gagal ketika sekolah dan diberi gelaran oleh guru-guru die sebagai pelajar yang “tiada harapan”!.. - nasib baik cikgu2 die dah mati awal dari die.. -
-F.W Woolworth ketika berumur 21 tahun bekerja dikedai runcit selalu kene sound dengan tokei die sebagai “seorang yang tidak pandai menjual!”. Kini, Woolworth adalah antara rangkaian pasaraya terbesar di United Kingdom! ailoikeyu woolworth..ni jenis orang yang steady2...
-Ni pasal founder Disneyland, Mr Walt Disney mase si puake ni kerja di syarikat akhbar penah kena sound tepet dengan editor oleh kerana “Tidak mempunyai imaginasi dan tidak pernah mempunyai idea yang bernas”!
-Michael Jordan,(idola gua kecik2 dulu) player basketball terulung pernah dikeluarkan dari pasukan basketball ketika die kat highschool dulu dulu!
-Thomas Edison,si founder lampu mentol ni pulak ketika sekolah dulu2 selalu di maki hamun oleh cikgu nye dengan “Seorang murid yang terlalu bodoh untuk pelajari apa sahaja”!
Tidak habis lagi kisah Thomas Edison, gua syak semua dah tau Thomas Edison jugak gagal dalam lebih 1,000 eksperimen dalam mencipta lampu mentol sebelum menjumpa formula sebenar cara menyalakan lampu mentol! ni lagi bapak steady punye orang..
last soalan gua kepada semua.... adakah ikon-ikon di atas pernah mengalah dan berhenti daripada melakukan apa yang mereka percaya? Sudah tentunya tidak.
Kegagalan bagi pendapat gua adalah sesuatu yang pasti dilalui oleh setiap puaka dalam mencapai kejayaan. Apa yang membezakan mereka yang berjaya kini dan mereka yang tidak adalah mereka yang berjaya melihat kegagalan sebagai peluang untuk belajar supaya kegagalan tersebut tidak diulangi. Apabila jatuh, mereka akan bangun semula!
Peringatan: Kepada peminat Manchester united, biarpun kita dah dapat kekalahan PERTAMA dalam musim ni,jangan moody lame2 ye... Jadi kan iktibar ye.. ;))




16 comments:

Unknown said...

pergh
fakta siot
tabik spring kat kaw

yups
semua benda yang kita nak buat untuk hasil
mesti ada dugaan
mesti ada cabaran dari orang lain mahupun Allah

just tetapkan matlamat
pasti berjaya
dengan adanya usaha dan tawakal
solat jgn lupe

BILA DAH JATUH JANGAN KATA GIVE UP
BANGUN AND TRY AGIAN
mcm main game :)

pasal belia benci dadah tu pu aku setuju
bukan hanya tujukan dekat belia je
semua manusia patut benci dadah
:)

hope so aku tak salah komen
sbb tu aku faham :)

brader kemal said...

lu nk komen ke nk wt entri kt sni?

papepun thanks ye.. ade entri baru nanti gua pakse lu komen lg..

Unknown said...

pun boleh
hahaha

brader kemal said...

hoi..lu nk komen ke nk chat ngn gua?

meyza said...

wahhh trbaek ah!!!


>> BELIA BENCI ROKOK dew x??hihi ^,^

GT said...

da komen

ZACK ENTRY said...

haha..pasal MU je pon..rilek la, wolves dah banyak kali, kalah rilek jer..kehkeh

brader kemal said...

miza ; belia benci rokok jap lagi akan dimasukkan ye..haha

GT ; spesis gedik sungguh ini budak,

Zack ; kami jenis tak biase kalah la.. rase cam kurang sesuatu je..

tiafazunia said...

gua dah bace. hihihi!


eh ? soh bace n komen ke ?

oke dah komen.

eh ? soh follow skali ke ?

hikhik! :P

Scha Nazri said...

yer, nampaknya kuliah pagi gua arituh sungguh berkesan yekk! hehe.

chaiyokkk!

safiyyah osman said...

ya ini kemal yang kita carik!!!!good luck beb..:)...semua yang jadi ada hikmahnya:)

brader kemal said...

tia: lu mmg mintak penampor ke..kehkeh.. lu tak nmpk ke butang folo? pi folo

Syaz: kuliah pagi lu dah kasi kesan sikit2.. sikit je..kihkih

siz: tudiaa...mekasih ye mak..kehkeh

Kik0 ♥ QiLaH said...

gua nak pakej 3 hari 2 malam boleh?

ngaaaaa -_-"

brader kemal said...

spesis gedik ni mmg pesen bace perenggan awal je..

~mAsItAh fUaAd~ said...

gua TERPAKSE komen...ok dah komen....MOMOKO lembu gua lagi comel dari belalang lu!

brader kemal said...

JOLLIE belalang gua lg ensem!