Monday, March 7, 2011

cerita beberapa minggu yang lalu

Disaat gua mencelikkan kelopak mata gua dengan penuh kelayuan di pagi hari,tiba-tiba terdetik dalam hati yang hari tu adalah hari yang kurang baik..Gua bermonolog dalaman,"mungkin perasaan agak nye"...Setelah selesai mandi dan bersiap2 untuk bekerja, gua membakar rokok bagi menghangat kan suasana di pagi itu..


Gua menyedut asap rokok selaju mungkin dan bila bara hampir sampai ke penghujungnya tiba tiba gua teringat tentang visi dan misi gua untuk berhenti rokok.Disebabkan kadar keinsafan datang dengan cepat,gua terus mencampakkan puntung rokok ke arah seekor kucing yang sedang rakus bersarapan pagi..


Setelah selesai bekerja, perasaan kurang senang dihati gua tiba-tiba kembali muncul..Semasa membonceng motor,gua leka dengan alunan perasaan sehingga gua tersalah masuk simpang..gua bermonolog dalaman sekali lagi,"cilakak! hari2 tersalah simpang boleh lari bajet duit minyak bulan ni"..


Gua termasuk simpang menghala ke damansara,dah alang-alang ke damansara, gua singgah sebentar di the curve..Tiba-tiba gua mati akal disitu..gua kembali terfikir,ape yang gua nak buat kat the curve ni.. duit gaji tak masuk lagi,motor pun gua parking tepi jalan je..Akhir nya gua memutuskan untuk balik saja kerumah..


Gua dengan pantas keluar dari the curve dan segera mendapatkan motor gua, Buat kali ke tiga,gua bermonolog dalaman,"fuhh..Nasib baik tak diangkut motor ni.." Tapi bila gua cuba menghidupkan enjin motor,langsung tak boleh..Gua mengambil masa 3 minit mencarut kearah motor ni dan akhirnya enjin berjaya dihidupkan..


Tapi perasaan kurang senang masih wujud kat dalam hati ni..Bila gua mula keluar dari persimpangan, gua nyaris-nyaris terlanggar dua orang makwe yang sedang asyik mencelak di tengah kesesakan.. Tanpa belas kasihan, dua ekor makwe tersebut mengacungkan jari tengah kearah gua..


Dengan serta merta perasaan kurang senang dihati gua tiba-tiba hilang..Sambil tersenyum gua berfikir, mungkin inilah perasaan yang kurang senang hari ni.. Sepantas kilat gua mengejar dua ekor makwe tersebut namun gagal.. Mungkin takde jodoh gamak nye...


Hujung 2 minggu lepas,makcik gua menjemput gua kerumah dia di selayang,Gua dengan pantas bersetuju dengan jemputan dia,Gua sampai kerumah dia pukul 12 tengah hari..Bila sampai je di rumah dia,gua menguji tahap kebapaan gua dengan menidurkan anak dia..Sejam gua mencuba dan akhir nya anak dia tidur juga.. Disebabkan kepenatan gua mendendangkan pelbagai variasi lagu2 popular untuk menidur kan sepupu gua ni,dengan gua sekali tertidur,


Bila terjaga dari tidur, gua melihat jam di tangan dah pukul 9 malam, kelam kabut gua bangun.. Gua terfikir, kalau setakat datang kerumah dia setakat nak tidur baik tak payah.. Gua pun dengan pantas pulang ke segambut..


Minggu ni perasaan kurang enak gua kembali muncul..Gua syak gua terpaksa mengikut instinct gua lepas ni..

14 comments:

meyza said...

firstly nk komen xyah la nk cakap sal nak benti rokok law diri tu xmmpu..da nek muak eden dengornye..hehe


yang kduanya anda mmg bakal mnjadi bapak yg soleh..da ciri2 di muka anda..haha! :)








~~peace no war! ;)

kemal khalil said...

keh keh keh

meyza said...

2 je respon abg??sengal! haha

kemal khalil said...

hahahaha...
semalam kekurangan idea nk bls komen..
keh keh keh

Mish Nurlin Fatin said...

haiyooo sifu..

brader kemal said...

aiyak tongga!

azrul adnan said...

wa caya sama lu..huhu..
all the best gua carut kat lu..kui3..opss..

ok apa..sekali sekala tido kat umah makcik lu..haha..

izyansyazwani said...

hye brader kemal, thanks sudi mencemar duli d blog gua..nganganga :D
eh nk tye, nk jugak gajet pelawat terkini tu..kt mana nk dapat yoo? :D

brader kemal said...

gua pegi rembat widget tu kat gengblogger.sila2 kan merembat sekali..
kehkehkeh

Finaz Jaafar said...

haha..sgt tak bole blah bila aweks tunjuk jari tengah..waris jari hantu betul !

brader kemal said...

ape boleh buat.. dah nasib badan

phee ungu said...

agak2 laa , apeka kenamngena du ekor awek itu ?? ;p

brader kemal said...

ade kene mngena nye..

syAzAnA said...

tu jeh kehh? cehhh. apalah lu nie. grrr. tembak kangg!