Wednesday, April 20, 2011

gangster?...puihhh!!

Pejam celik pejam celik dah 4 bulan gua bertapa di Kuala Lumpur.Pejam celik,4 bulan jugak lah gua tak balik balik Teluk Intan.. Dengar kabor nye penduduk Teluk Intan begitu hebat mengecam tindakan gua yang tak balik-balik..Sudah gua kabor, selagi jawatan penjaga menara condong belum jatuh ke tangan gua, gua takkan balik..Tapi bila mengenangkan nasib di perantauan, hati ni tiba-tiba jadi tak steady..Caca marba orang kabor..

Sebenar nya bukan ni yang nak gua ceritakan, Dalam 4 bulan ni, gua ronda sana,gua ronda sini.. Gua teroka Kuala Lumpur..Gua teroka sampai gua dah tak tau ape gua nak buat dah.. Satu hari, gua berhenti minum dekat area wangsa maju, sambil gua layan menghirup teh bunga, tiba-tiba gua terdengar suara bising-bising kat belakang gua..Bila gua pandang je, kerusi-kerusi beterbangan, cawan dan gelas bersepah merata.. Terkedu jugak la dibuat nye, kelam kabut gua bangun dari kerusi dan cabut lari masuk ke kaunter..Bukan nye gua kecut, tapi gua datang ke kolumpo ni bukan nya nak beradu nasib,beradu kekuatang ke hape ke.. Gua datang nak kerja..Kalau scene-scene macam ni terjadi kat teluk intan, insyallah gua tumpang sekaki..

Satu hari, gua lepak dekat area dataran merdeka..Tengah gua feeling menyedut asap rokok dunhill,Tiba-tiba datang sekumpulan remaja dan lepak berdekatan dengan gua..Gua buat-buat tak perasan sambil menyedut asap rokok..Kali ni gua betul-betul feeling punya sedut,sampai pejam mata!

Sambil smoke, gua curi-curi dengar perbualan remaja yang layak di gelar adik-adik gua.. "Weh,semalam ade budak datang nak gegar aku! nasib baik aku sempat panggil brader aku!" Seorang budak lain bertanya kepada dia " takpe,kalau diorang datang nak gegar, kite panggil brader besar turun.."

Habis je gua smoke,gua tersengih tengok adik-adik ni, "Haishh, budak2 3 line rupa nye..hidup lagi diorang ni" getus hati gua...

Scene pergaduhan ni dah lama gua tinggalkan sejak mata gua lebam teruk akibat tumbukan padu dari keling mana entah, sejak dari itu, gua bersara dari arena ni.. Dah tua dah nak join perangai budak-budak ni..Abang nak hayun penumbuk pun dah tak larat dah dik oi.. Abang mampu bagi nasihat jela, tinggalkan jela scene ni, hidup lu panjang lagi..Jangan jadikan ia nya sekejap.. 

Kalau adik taknak dengar kata abang ni, takpe la, adik dah kena macam abang ni baru adik insaf ye dak? keh keh keh

5 comments:

Sang Gabriel said...

ade member aku baya aku 20an masih bermain dengannya

taksub nya, tuhan je yg taw

jadi bahan tertaw dalam hati

Sang Gabriel said...

*tertawa

Scha Nazri said...

naseb bek lu xjoin sekaki.

woi, hp tuh bebawak lah hidupp.
xrinduu gua keh?
sepak kang!
nakkkkkk?

grrrr

Unknown said...

adeh la..aq tak phm ngn bdk2 skrg yg konon mcm hbt sgt kalah hero hindustan nk fight2 bagai..aparaaa..

brader kemal said...

syaz: kahkahkah! dah seminggu gua off enset.. ingatkan takde makwe nk kol..kikiki