Wednesday, May 4, 2011

Pernah

Gua pernah ada blog lain.. Lagi ramai follower dari blog ni.Blog Akmalhacks tu..Kalau lu blogger lagenda, pasti lu kenal.Kemain hebat,kemain mantap,kemain popular..Tapi gua terajang blog tu jauh-jauh..Gua cepat bosan..Di blog tu,macam-macam jenis blog gua bahan,sampai blog gua sendiri gua bahan.Hebat bukan?.Tuih!.Nak diikutkan, Masa gua sekolah dulu pun gua dah ada blog, tapi blog lama tu memang gua dah terajang sampai mati.Tak bernyawa hingga ke hari ini.


Gua pernah berkenalan dengan seorang pakcik cina muslim di Kuala Lumpur. Yang menarik tentang dia ialah dia buta.Tapi buta nya takda lah teruk sangat, Nampak sikit-sikit kata nya,gua pun percaya jela. Dia berasal dari Padang Terap,Kedah dan mahu ke Putrajaya kata nya,hendak mohon kad pengenalan buat kali keempat.Dia cakap dia dah banyak kali ke Kuala Lumpur sendirian dari Kedah nun.Mak aih jauh nya. Gua jadi insaf buat sementara waktu.


Gua puas bersembang dengan pakcik cina muslim ni, Di Padang Terap sana, dia duduk di surau.Sedih jugak cerita nya,tapi dia kelihatan steady dan bergaya bercerita.Hati kental agak nya.


"Hang nasib baik, hang muda,sihat lagi,mata pun ok.beramal lah banyak-banyak." Ujar pakcik tersebut ke gua..


Sambil tunduk gua berbicara " Pakcik nasib baik, tuhan dah lindung dari dosa mata.tak macam saya, hari-hari tengok maksiat." ujar gua merujuk kepada insiden makwe melayu pakai skirt yang terjatuh tangga tempoh hari, rambang mata gua dibuat nya. Aummmm!

4 comments:

vampire's lovex said...

awok pegi la ke masjid selalu lepas ni..tgk awek2 pakai telekung je ye..



kuikui

brader kemal said...

kalau vampire yg bagi nasihat, gua dengor kan jela,

kalau dibangkang, padah pulak gaya nye

Miss Hamilicious said...

giloz ! pe aaauuummm3...gtau mak hang ! :P

brader kemal said...

alaa..sekali sekala TERtengok, ape salah nye